Herschreven polisvoorwaarden Generali AOV

dinsdag, 2 april 2013

Generali heeft de polisvoorwaarden van de individuele AOV herschreven.

Ondernemers geven aan dat deze voorwaarden beter leesbaar en veel vriendelijker vormgegeven zijn.

Generali heeft hiermee een belangrijke stap gezet naar begrijpelijk communiceren.

“We zijn niet de eerste verzekeraar met begrijpelijke voorwaarden, maar de vraagvorm vanuit klantperspectief is uniek.”, aldus Jaap Oudijk, directeur Marketing. “Klanten krijgen antwoord op hun belangrijkste vragen en er staat duidelijk wat de regels zijn die gelden bij de verzekering.“

Klanten bevestigen begrijpelijkheid

Om te toetsen of de herschreven voorwaarden inderdaad duidelijker en begrijpelijker zijn, is onderzoeksbureau Ruigrok | Netpanel gevraagd een kwalitatief onderzoek op te zetten onder ondernemers. De conclusie is dat de geïnterviewden zeer positief zijn over de begrijpelijkheid, de vindbaarheid van informatie en de schrijfstijl. Marit Klooster, chief research Ruigrok | Netpanel: “Veel financiële dienstverleners werken aan transparante en begrijpelijke informatievoorziening. Wij testen veel concepten op begrijpelijkheid onder consumenten en ontdekken dan vaak de nodige verbeterpunten. Het concept van de voorwaarden van de arbeidsongeschiktheidsverzekering van Generali bleek tijdens de doelgroeptest al zo goed in elkaar te zitten, dat we slechts enkele, maar relevante, verbeterpunten konden formuleren op basis van het onderzoek.”

Klantgerichte verzekeraar

“Ruim 40 pagina’s is heel veel, maar het is goed leesbaar. Het voelt compleet,” aldus een respondent. Generali wil de meest klantgerichte verzekeraar zijn. Duidelijke informatie over haar verzekeringen is dan een vereiste. “Wij zijn onze informatie continu aan het verbeteren. De voorwaarden zijn samen met communicatiebureau Nawwara opgesteld. Uiteraard zijn we blij dat na toetsing ook de personen die de voorwaarden te lezen krijgen enthousiast zijn over deze nieuwe vorm,” aldus Oudijk. “Ondanks dat door de begrijpelijke uitleg en de overzichtelijke lay-out het aantal pagina’s is toegenomen.” Oudijk geeft aan dat er op dit moment hard gewerkt wordt om ook de voorwaarden voor onder andere verzuim- en pensioenverzekeringen aan te passen.

Bekijk [url=http://www.generali.nl/ondernemer/producten/arbeidsongeschiktheid/tabid/233/yhtab/4/Default.aspx[hier[/url] de nieuwe polisvoorwaarden.

(bron: Generali)

« Terug naar nieuwsoverzicht