Verhogingsactie REAAL UNIM AOV

woensdag, 27 juli 2011

De REAAL UNIM AOV is een aov-product voor (para-)medici en hoogopgeleide ondernemers in de zakelijke dienstverlening. Ook dit jaar voert REAAL weer een aantrekkelijke verhogingsactie op dit product.

De actie geldt niet voor alle UNIM AOV's. Hieronder ziet u voor welke UNIM AOV's deze actie wel en niet geldt.

Met de Verhogingsactie kunnen klanten hun verzekerde bedrag afstemmen op hun actuele inkomen. Klanten kunnen hun verzekerde bedrag verhogen met 10% of zelfs 20%, als er sprake is van een UNIM Vernieuwd Polis. Deze laatste verzekering kent namelijk ook 10% optierecht.

Medische waarborgen, zoals een keuring of gezondheidsverklaring, zijn niet nodig. De actie loopt van 1 augustus tot en met 20 december 2011.

Voor welke UNIM AOV's geldt de actie en wanneer niet?

De onderstaande verzekeringen komen WEL in aanmerking voor deze verhogingsactie:

UNIM-verzekeringen gesloten vanaf 1994 tot augustus 2001. Omdat deze UNIM-verzekeringen geen verhogingsrecht kennen in de polisvoorwaarden, is de verhoging van het verzekerde bedrag bij deze polissen maximaal 10%.
UNIM-verzekeringen gesloten vanaf augustus 2001 tot 1 april 2010. Dit zijn de zogenaamde UNIM Vernieuwd verzekeringen. Deze kunnen tot 20% verhoogd worden; 10% vanwege de Verhogingsactie 2011 en indien gewenst ook 10% op basis van het reguliere verhogingsrecht in de polisvoorwaarden.

De onderstaande polissen komen NIET in aanmerking voor deze actie en ontvangen daarom geen verhogingsvoorstel:

UNIM-verzekeringen afgesloten vóór 1994.
UNIM-Eerstejaarsverzekeringen.
UNIM-verzekeringen gesloten na 1 april 2010 waarop de Onderhoudsregeling van toepassing is. Klanten met deze verzekeringen zijn eerder dit jaar al gemaild in het kader van de Onderhoudsregeling.
Klanten die in het jaar 2011 55 jaar of ouder zijn.
Klanten waarbij het totaal van de verzekerde bedragen op hun langlopende UNIM-verzekeringen € 600 of meer is.
Klanten waarvoor momenteel een claim wegens arbeidsongeschiktheid in behandeling is en/of een uitkering wordt verstrekt door REAAL.

REAAL schrijft relaties rechtstreeks aan
In tegenstelling tot voorgaande jaren, worden de brieven dit keer rechtstreeks naar de klanten verzonden. De reden hiervoor is dat er in de brieven een persoonlijke en vertrouwelijke inlog¬code en wachtwoord zijn opgenomen. Deze gegevens zijn alleen voor de klant bestemd. Met de codes kan de klant inloggen op een persoonlijk antwoordformulier op internet en zo de wijziging doorgeven. Uiteraard kunnen klanten ook gewoon gebruik blijven maken van een papieren antwoordformulier.

Wanneer gaat de verhoging in?
Geeft de klant de verhoging van het verzekerde bedrag vóór 25 november 2011 aan ons door en keuren wij de verhoging goed? Dan gaat deze direct in op de datum dat wij de reactie ontvangen. Voor reacties die wij tussen 25 november en 20 december 2011 ontvangen, geldt dat de verhoging van het verzekerde bedrag na goedkeuring ingaat op 1 januari 2012.

Ga naar
REAAL UNIM AOV
REAAL UNIM Plus AOV
REAAL AOV Verzekeringen

« Terug naar nieuwsoverzicht